Eerste Nieuwsbrief - Reisverslag uit Oene, Nederland van Marloes Achterveld - WaarBenJij.nu Eerste Nieuwsbrief - Reisverslag uit Oene, Nederland van Marloes Achterveld - WaarBenJij.nu

Eerste Nieuwsbrief

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

27 Juni 2013 | Nederland, Oene

De nood van jonge tienermeiden die slachtoffer zijn van mensenhandel en seksuele uitbuiting is te hoog. Wist u dat zo'n 75.000.000 (tiener)moeders wereldwijd op straat leven? Al langere tijd hoopte ik dat ik op een dag hier concreet in iets kon betekenen. Nu is het bijna zover. Per september hoop ik naar Ecuador te gaan om te ondersteunen in de hulpverlening aan deze doelgroep jonge vrouwen, en ze te laten delen in de vrijheid die er is in Jezus. Mijn naam is Marloes Achterveld, en ik kom uit Oene. Als u meer over dit project wilt weten, vind u hieronder meer informatie over het project, en over hoe u daarbij betrokken kunt zijn.

Laat liever het recht stromen als water, en de gerechtigheid als een altijd voortvloeiende beek. (Amos 5: 24)

DUNAMIS
Het echtpaar Boris en Fernando Salinas hebben de stichting Dunamis een paar jaar geleden opgezet in Quito. Dit mooie concept helpt jonge vrouwen (veelal onder de 18) die slachtoffer zijn van mensenhandel of seksuele uitbuiting een toekomst op te bouwen, samen met hun kinderen. Zodra zij uit de prostitutie en/of mensenhandel gered zijn, en een basisprogramma gevolgd hebben, komen ze bij DUNAMIS terecht. Hier krijgen ze ondersteuning bij het opbouwen van een nieuwe toekomt. Dit zowel praktisch (bijvoorbeeld door het maken van sieraden, of te leren naaien en hun producten te verkopen) als door het aanbieden van trainingen (psychisch, emotioneel en bijbels onderwijs). Sinds enkele jaren is DUNAMIS een patroonsorganisatie van Operatie Mobilisatie, omdat OM zag dat wat DUNAMIS doet, echt werkt! Jonge vrouwen leren zelfstandig in het leven te staan, en hun kinderen een veilige toekomst te bieden.

Ik zal met name betrokken zijn bij het opzetten en vormgeven van een dagbesteding voor de kinderen van deze vrouwen, het geven van bijbels onderwijs en het helpen in de verkoop van de producten die deze vrouwen op de dagbesteding maken. Dit helpt om deze jonge vrouwen hun eigenwaarde terug te geven, en trots te zijn op hun werkzaamheden.

Operatie Mobilisatie:
OM is een interkerkelijke, internationale organisatie die op verschillende manieren het evangelie wil vertellen aan de wereld. Dit gebeurt bijvoorbeeld door praktisch werk, ontwikkelingshulp, hulpverlening, straatevangelisatie of jongerenwerk. Omdat zij project DUNAMIS een goede en mooi onderneming vonden, hebben ze ervoor gekozen dit te ondersteunen. Nu kan ik namens OM iets betekenen voor dit project. OM vraagt van haar medewerkers om een achterban en Thuisfront -comissie op te stellen. Deze stel ik graag in een latere brief aan u voor.

Opdracht
Het hart van het evangelie van God is Liefde. Jezus' hele leven staat in teken van ontferming over degenen die arm zijn, beschimpt en gebruikt. Deze verwoeste levens geeft hij hoop. En dan niet alleen doordat Hij een hoopgevende belofte heeft; want de levens die Hij veranderd, worden net als Hij ontfermend over de gebrokenheid. Door onze veranderde levens zijn wij Jezus handen en voeten geworden. En als ik de kleine teen ben, dan wil ik met alle inspanning die ik heb, rennen voor Jezus. Want ook al ben ik maar een klein deeltje; God geeft ons de opdracht, dus gehoorzamen wij. (2 Kor.4:1-7) Hoe dat dan ook vorm krijgt.
God liet mij afgelopen tijd overspoelen met teksten en aanmoedigingen die gingen over rechtvaardigheid. God is goedheid, liefde en waarheid. Onrecht(vaardigheid) maakt dit kapot. Het maakt God woedend, want Hij is de Minnaar van de mensheid, en is tot in het diepst geraakt door onrecht. Over onrecht en dwaling zegt God in Amos 5:4; Zoek Mij en Leef! Rechtvaardigheid zoeken is dus een opdracht, een actieve handeling! God roept ons allemaal daar gevolg aan te geven.

Micha 6:8 “Er is jou, mens, gezegd wat goed is, je weet wat de HEER van je wil: niets anders dan recht te doen, trouw te betrachten en nederig de weg te gaan van je God. “

Ik geloof dat God ons allemaal roept voor een bepaalde taak, doel of vormgeving in ons leven. (Joh. 20:21 'Ik wens jullie vrede! Zoals de Vader mij heeft uitgezonden, zo zend ik jullie uit.') En het mooie van God is, is dat de dingen waar u/jij van houd of warm voor loopt, Hij wil gebruiken om deel te nemen in Zijn Koninkrijk. Bij mij is dat de combinatie van de interesse en enthousiasme over andere culturen, en de bewogenheid voor kwetsbare en misbruikte vrouwen in armoede. Ik had nooit bedacht dat God deze twee aspecten zo samen zou willen gebruiken, maar ik dank Hem ervoor!

Hoe u kunt helpen
Bent u enthousiast geworden over het werk van DUNAMIS en wat ik daarvoor kan doen? Ook u kunt betrokken zijn bij dit project, wat nodig is voor het realiseren van mijn vertrek. Omdat OM een vrijwilligersorganisatie is, heb ik een groep mensen nodig die mij willen ondersteunen in het werk wat ik ga doen. Dit kan door gebed, sponsoring of bijvoorbeeld het ontvangen van een nieuwsbrief. Per maand zal ik 1050 euro nodig hebben om in mijn onderhoud te kunnen voorzien, en bij te dragen aan het project. Dit betekend dat ik 10 mensen zoek die 50 euro geven per maand, 20 die 20 geven en 15 mensen die 10 euro willen bijdragen. Ik zou het erg op prijs stellen als u voor 4 juli kunt laten weten hoe u betrokken wilt zijn?

U kun op de machtigingskaart aangeven op welke manier u betrokken wilt zijn. Ook is gebed broodnodig! Zou u voor deze jonge vrouwen, het project en de voorgang van mijn vertrek willen bidden?

Via de volgende link kunt u ook aangeven hoe u mij en zo het project wilt steunen.
http://www.nl.om.org/geven/geven.html
(Vul in bij Naam OM'er : Marloes Achterveld, en hoeveel u hoe vaak wilt overmaken.)

Bedankt!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

Welkom op mijn site!

Actief sinds 27 Juni 2013
Verslag gelezen: 604
Totaal aantal bezoekers 34185

Voorgaande reizen:

20 Januari 2015 - 23 Januari 2015

Volg mij in Chili!

22 Augustus 2013 - 01 September 2014

Project Ecuador - Quito

Landen bezocht: