Aangekomen in Chili! - Reisverslag uit Oene, Nederland van Marloes Achterveld - WaarBenJij.nu Aangekomen in Chili! - Reisverslag uit Oene, Nederland van Marloes Achterveld - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Chili!

Blijf op de hoogte en volg Marloes

23 Januari 2015 | Nederland, Oene

Hoi allemaal!
Vanuit het zonnige Chili zend ik jullie allemaal een warme groet! Ik hoop dat het goed met jullie gaat!

Afgelopen woensdag kwam ik aan op het geordende vliegveld in Santiago, de hoofdstad van Chili. En ik zeg geordend, omdat ik voor mijn gevoel, Schiphol in alle chaos verliet! We kregen te horen dat ik een bewijs moest hebben dat ik het land binnen drie maanden zou verlaten (gebaseerd op de visumvereisten die voor dat land zouden gelden). Toen ik dat niet kon, hadden we dus een uur om dit probleem op te lossen.
Ik zal niet zeggen dat we dat ‘even’ deden, maar met de nodige coördinatie (en een lieftallige glimlach naar de personen die we nodig hadden) is het dan toch gelukt. Maar ja. Nu zit ik met een ticket opgescheept voor april! Dat was niet helemaal de bedoeling. Gelukkig werd mij in Chili hier gezegd dat de ticket te annuleren valt, en wie weet kan ik het zelfs nog volledig declareren omdat het om een fout van de vliegmaatschappij gaat. Gelukkig maar…

Toch is het een lekker begin van hetgeen ik hier tegemoet ga. Het heeft mij weer gelijk op scherp gesteld. Wat ga ik doen in moeilijke situaties? Wat moet ik doen als er weer stressvolle dingen gebeuren? Nou gewoon. Hoofd koel houden en kijken wat ik eraan kan doen, zover mogelijk. Verder heel hard bidden, en het vertrouwen weer uitspreken naar God. Ik kan de situatie niet altijd begrijpen, maar er is altijd een God die boven de situatie uitstijgt en alle puzzelstukjes als geheel ziet. Ik zou het wel tof vinden om op een dag over Zijn schouder mee te kijken en ook zo’n ahaaa- belevenis heb. Ik zie er naar uit.

Chili vind ik verrassend schoon. In ieder geval in het gedeelte waar ik nu woon. Oké, niet zoals in Nederland, maar met een context van Ecuador is het net of mevrouw Helderder uit Puk van de Petteflet is langs geweest. Er staat zelfs gras in de tuinen (dus ze hebben tuinen!) en het is zelfs groen. Bijna overal kun je de majestueuze bergen zien, die achter Santiago oprijzen. Zoals ik gezien heb in het vliegtuig, zitten op de hoogste toppen gletsjers, en kent het keten diepe ravijnen . En, als leek over bergen en gletsjers, heb me altijd afgevraagd; kun je op een gletsjer schaatsen? Het is immers ijs.

Deze week zal ik de laatste dingen bijwerken wat betreft mijn vertrek vanuit Holland, en help ik bij de voorbereidingen voor de andere deelnemers van het programma waar ik aan mee ga doen vanaf volgende week zaterdag. Nu ga ik verder met het proberen uit mijn jetlag te komen; 18 uur vliegen terug in de tijd vraagt om wat gewenning. Gelukkig kan ik vanavond slapen op een bed omgeven door lieve kaartje die jullie me mee hebben gegeven; die heb ik net opgehangen.

Bedankt!

  • 23 Januari 2015 - 23:04

    Joke:

    Lieve Marloes,
    Het klinkt als een bijzonder begin ;) We wensen je een goede opstart en wenperiode. Veel liefs en zegen van de beertjes

  • 24 Januari 2015 - 15:41

    Inka En Albert:

    Lieve Marloes,
    Dat was alweer een hele belevenis, toch fijn dat wij zo'n goede Vader hebben die alles weer regelt als wij Zijn handen en voeten willen zijn. Veel plezier en dikke knuffel.

  • 24 Januari 2015 - 22:18

    Mariët Valeton:

    Nou, zeg, dan moet je dus wel héééél fexibel zijn bij dergelijke verrassingen.. Ik hoop en bid voor je dat het alsnog opgelost wordt.

  • 25 Januari 2015 - 17:06

    Simon Pille:

    Gaaf dat je een nieuw avontuur aangaat, zowel met God als met de uitdagingen die Chili je gaat geven! Heel veel zegen gewenst, God is met je! Dat je maar snel mag wennen in Chili, geniet er ook van!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

Welkom op mijn site!

Actief sinds 27 Juni 2013
Verslag gelezen: 576
Totaal aantal bezoekers 34219

Voorgaande reizen:

20 Januari 2015 - 23 Januari 2015

Volg mij in Chili!

22 Augustus 2013 - 01 September 2014

Project Ecuador - Quito

Landen bezocht: